Cennym źródłem informacji jest strona internetowa producenta. Porządni producenci podadzą ją w stopce maila już podczas pierwszego kontaktu, wiedzą, że strona internetowa uwiarygodnia ich i służy klientom jako źródło dodatkowych informacji.
Żyjemy w 21 wieku, każda firma powinna posiadać stronę internetową, nie handluj z firmami, które żyją w poprzedniej epoce i jej nie posiadają.
Na stronie internetowej należy sprawdzić następujące rzeczy:
- czy strona wygląda profesjonalnie czy może była robiona na szybko, bez zwracania uwagi na szczegóły – to bardzo ważne, określa profesjonalizm firmy, jeśli strona wygląda byle jak, prawdopodobnie obsługa również wygląda byle jak,
- czy zawiera podstronę „O firmie”, gdzie opisana jest firma, kiedy została założona, w czym się specjalizuje, ile osób zatrudnia itp.
- czy jest podany dokładny adres – jeśli firma nie podaje adresu na stronie internetowej, nie rób z nimi interesów, to bardzo nieprofesjonalne.
- czy na stronie jest podany numer telefonu i czy numer na stronach B2B np. Alibaba.com jest identyczny jak na stronie www – jeśli będą to różne telefony to nie wyklucza tego, że firma jest uczciwa ale jeśli telefony będą identyczne to możesz bardziej zaufać takiej firmie.
- pisałem o tym również w tym poście, że ważnym elementem weryfikacji kontrahenta jest wykonanie telefonu pod numer podany na Alibaba.com i poproszenie o rozmowę z handlowcem, który wysłał ci ofertę i z którym korespondowałeś – sprawdzisz czy na pewno tam pracuje i czy to właśnie on wysyłał ci oferty a nie ktoś podszywał się pod niego i pod firmę, poza tym poznasz się z nim a kontakt osobisty jest zawsze dużo lepszy i sympatyczniejszy niż wirtualny a wzbudzanie sympatii oraz kontakt bezpośredni jest w biznesie bardzo ważny.
- wpisz nazwę firmy lub adress www +scam +fraud +fake i zobacz co powie ci google na temat tej firmy i jej ewentualnych oszustwach lub nieprawidłowych działaniach
- wpisz nazwę firmy w Google i przeanalizuj wyniki wyszukiwania – wyżej pokazywane są strony, które istnieją od dłuższego czasu, po ilości wyników wyszukiwania możesz określić z jaką firmą masz do czynienia, jeśli wyskoczy ci tylko jeden wynik wyszukiwania dla danej firmy oznacza, że jest to mała firma, która nie działa zbyt długo, przynajmniej w internecie, porządne firmy powinny mieć sporo wyników wyszukiwania z portali B2B i innych stron, im więcej tym lepiej, to znaczy, że handlują od dłuższego czasu i są aktywni.
- strona, która posiada chińską wersję i angielską wersję strony jest bardziej profesjonalna, oznacza to, że działa również na rynku krajowym, co jest również jej atutem. Co interesujące większość oszustów posiada tylko wersję angielską strony ponieważ z nastawienia chcą oszukać klientów którzy znajdują się dziesiątki tysięcy kilometrów od nich a nie na lokalnym rynku.
Podobne wpisy:
Weryfikacja chińskiego dostawcy – konto bankowe
Wiarygodność dostawców w portalach handlowych
Pingback: Weryfikacja chińskiego dostawcy | Sprawdzenie chińskiego dostawcy | Import z Chin